Rozdíly, ceny, kvalita

Jaký je rozdíl mezi XCP Rust Blocker a XCP Rust Blocker Clear Coat?

XCP Rust Blocker (oranžový) je primárně určen na podvozky a místa, která jsou vystavena intenzivnímu působení vody, soli, vlhkosti. Na místa, která už zachvátil rez. XCP Rust Blocker nejen ochrání vše kovové, ale rez aktivně zastavuje a potlačuje. Jeho konzistence je hustší, po zaschnutí vytváří silnější pružný film a jeho barva je transparentní hnědá.

XCP Rust Blocker Clear Coat (fialový) je naprosto čirý, po zaschnutí nelepivý a je určen pro pohledová části. Antikorozní vlastnosti má stejné, jeho vrstva po zaschnutí je slabší. XCP Rust Blocker Clear Coat je vhodný pro detailing. Oživuje a chrání plasty a gumu. Má opravdu vynikající rozliv, takže stačí na danou plochu jeho menší množství oproti jiným podobným prostředkům. Dobře se roztírá a rozlešťuje.

original_clear  

Je XCP Rust Blocker (Clear Coat) vhodný na chrom a hliník?

Určitě. Zamezuje oxidaci hliníku a slitin a dokonce účinně brání galvanické korozi při styku dvou různých kovů. Na pohledové části doporučujeme XCP Rust Blocker Clear Coat.

 

Jsou prostředky XCP vodivé? Mohou být použity na elektrická zařízení?

Zkoušeli jsme XCP Lubricant & Protect při uvolňování žárovky z objímky 230 V, mimochodem se skvělým výsledkem, a ověřili si, že XCP působí jako izolant. Když zmenšíte jeho vrstvu na minimum, proud prochází a výborné kluzné vlastnosti zůstávají.

 

Jsou prostředky XCP hořlavé?

Velmi špatně, za extrémních podmínek! Nebojíme se říci, že základní formule XCP je nehořlavá! Samozřejmě, netýká se to hnacího plynu ve sprejích, ale po nanesení a zaschnutí XCP nemusíte mít žádné obavy například z blízkosti výfukového potrubí.

 

Mohu XCP Rust Blocker (Clear Coat) použít na gumu a plasty?

Bez obav můžete. XCP Rust Blocker nijak jejich vlastnosti nemění, naopak je také ochrání před vnějšími vlivy. Na rozdíl od některých konkurenčních výrobků, jejichž působením plast a guma degradují! Viz třeba zde.

Snášenlivost s gumou a plasty je jeden z důvodů velmi snadné aplikace na podvozky, kde není třeba plastové části zakrývat.

XCP Rust Blocker Clear Coat pomůže plasty a gumu například na motocyklech udržet v dobrém stavu; při aplikaci je oživí.

 

srovnavaci_test1

Proč tvrdíte, že XCP nabízí nejlepší ochranu proti korozi? Máte na to důkazy?

Ano, máme. Na Youtube a v různých zahraničních auto-moto časopisech najdete bezpočet testů a srovnání, z nichž XCP vždy vyjde jako vítěz v rámci dané kategorie výrobků. Byly prováděny certifikované testy, které výborné vlastnosti XCP potvrdily. Odkazy na testy, porovnání a recenze najdete v XCP Blogu a v popisech jednotlivých výrobků.

A nejde jen o XCP Rust Blocker, ale také o univerzální multifunkční sprej XCP One, který překonává známý modro žlutý sprej několikanásobně, podobně tak XCP Lubricant & Protect podle testů lépe a déle maže než srovnatelné výrobky na trhu. Přitom si zachovává ochranné vlastnosti XCP Rust Blocker.
one_lubricate2

 

Jaký je rozdíl mezi XCP Rust Blocker a tradičními ochrannými nátěry podvozku?

Tradiční antikorozní ochrana v automobilovém průmyslu má obvykle gumový, polyuretanový, voskový, parafínový nebo asfaltový základ. Tato ochrana sice poskytuje silnou, ale  těžko odstranitelnou a opravitelnou ochrannou vrstvu.

XCP Rust Blocker je naproti tomu transparentní, pružný a snadno použitelný a aplikovatelný. Hlavní výhodou je však, že XCP na rozdíl od různých pevných nástřiků rez skutečně léčí, rozumějte - blokuje její další postup. Při aplikaci XCP nemusíte na autě nic zakrývat. XCP ochrání stejně dobře plastové nebo gumové díly.  

Pokud si myslíte, že pevné nátěry jsou lepší, tak opravdu nejsou. Podívejte se na spodek svého vozu rok, dva po nástřiku (viz náš blog).

 

Kolik XCP Rust Blocker je potřeba na nástřik spodku běžného automobilu? Jak dlouho to vydrží?

Podle našich zkušeností 0,5 až 1 litr, to znamená, že při zakoupení 5 litrových kanystrů vyjde jedno základní ošetření 300 – 600 Kč. Povrch je třeba očistit od hrubých nečistot. Po nástřiku je nutno nechat ošetřenou plochu zaschnout, pro zvýšení výdrže případně nástřik opakovat. Při důkladném dvojnásobném ošetření podvozku jsou investice do ošetření pomocí XCP max. 1 000 – 1 200 Kč.

Nástřik bude podvozek auta chránit 4 až cca 10 měsíců. Pokud bude vrstva po čase někde chybět, stačí místo znovu nastříkat a nová vrstva se spojí s tou původní. V případě například veteránů, resp. při malém provozu motorky/auta vydrží vrstva XCP určitě několik let. Sám se totiž nevypařuje, neschne. Ztrátovost je pouze vnějšími vlivy (provoz v zimě, v bahně a pod.).

 

Proč je XCP Rust Blocker a XCP Rust Blocker Clear Coat tak drahý?

Ceny jsou srovnatelné v celé Evropě. České ceny jsou pak ve spodní hladině, přitom české zastoupení musí zajistit řadu legislativních povinností z hlediska značení a balení. Obchodní marži máme tu nejmenší možnou a zatím jsme do cen ani nepromítli problémy způsobené odchodem Velké Británie (kde se XCP vyrábí) z Evropské unie.

Konkurenční výrobky jsou ještě dražší a s těmi levnějšími je spojuje to, že XCP v jeho vlastnostech a užitné hodnotě nepředčí.

Pokud chcete ušetřit, je nejlepším řešením zakoupení 5litrového balení a prostředky XCP aplikovat pomocí tlakové pistole.

 

Kdo spreje a nátěry XCP vyrábí?
Made in Scotland 

Prostředky XCP Professional vyrábí společnost Marott Graphic Services (UK) Ltd. ze Skotska. Konzervační a ochranné produkty XCP mají průmyslový původ, kdy MGS před cca 40 lety začala s vývojem ochranných blokátorů koroze pro polygrafický průmysl (obrovské tiskové rotačky). Více o produktech a výrobci na www.xcp-protection.com

Máte nějaké další dotazy, na které byste rádi znali odpověď?
Napište nám!

Zpět do obchodu