Přes zimu jsme připravili jeden malý test. Starší plechové disky na rodinném MPV se stopami koroze jsme ometli, nastříkali jednou vrstvou XCP Rust Blocker a namontovali na auto. Bylo 26. října 2020 večer.
Na první fotografii vidíte disk po očištění, na druhém pak po čerstvém nástřiku. Lze stále vidět rezavé mapy. XCP jsme nastříkali na tři kola, jedno pak pro srovnání Fluid Filmem.
Od října do května auto ujelo cca 7 000 km. Ve sněhu, solné břečce, mrazu, dešti. Za tu dobu navštívilo tři krát myčku. Kola byla celou dobu kryta plastovými poklicemi. 15. května, když konečně chvíli nepršelo, jsme kola odkryli, sundali poklice.
Na fotografiích vidíte, jak kola vypadají po půl roce v provozu přes zimní období. Původní rezavé fleky nejsou moc patrné. Kolo 4 dostalo dvě vrstvy XCP a je na tom také nejlépe. XCP Rust Blocker nejenom nepustil rez ke slovu, ale viditelně potlačil rezavá místa, která byla na discích před jeho aplikací. Na druhé fotografii vidíte kolo po omytí, na poslední pak jak dopadl disk, který byl nastříkán Fluid Filmem. I ten chrání, ale z hlediska výdrže nemá proti XCP Rust Blocker šanci.
Jen dodejme, že i po omytí stále na discích XCP zůstalo. A pokud chcete tip na schopné univerzální pneumatiky, doporučujeme Vredestein Quatrac 5. V druhé polovině své životnosti daly zimu 2020/2021 na úpatí Jizerských hor včetně horských středisek s přehledem!
XCP Rust Blocker jako ochrana podvozku...
XCP Rust Blocker ochrání dutiny...
Jak obstojí XCP v přímém srovnání...?